Legepatrulje

Legepatrulje på Højby Skole

Legepatruljen er et tilbud til de mindre elever, hvor de større elever står for en leg eller et spil i frikvartererne hele året rundt. På den måde har de mindre elever altid mulighed for at være en del af et fællesskab i frikvartererne, og de større elever har som legepatrulje mulighed for at give dem en god oplevelse.

Legepatruljen består af 2 x 2 elever om dagen på mandage, tirsdage, torsdage og fredage.

Legepatruljeeleverne er ansvarlige for et frikvarter om ugen. Eleverne arbejder sammen parvist, så man ikke står alene med ansvaret for et frikvarter.

Hver måned laver eleverne sammen med legepatruljens kontaktlærer en plan for de forskellige frikvarterer. Denne plan hænges op i Vesthuset, så eleverne kan se, hvem der står for hvilken leg i hvilket frikvarter.

Legepatruljen består af 16 elever fra 6. og 7. klasserne, som har lyst til at gøre en forskel for de mindre elever.

Elever, der ønsker at være en del af legepatruljen på Højby Skole skriver en ansøgning, hvori de begrunder, hvorfor det netop er dem, der skal vælges til denne betydningsfulde opgave.