Valgfag

På Højby Skole er valgfag en meget vigtig del af skoledagen, og vi har mange spændende fag på skemaet. Valgfagene kan variere fra år til år.

Vi tilbyder eleverne på 7., 8. og 9. årgang 2 typer valgfag.

Onsdagsvalgfag: 10 undervisningsdage fordelt over 10 onsdage fra 8.00 til 14.00.

Alle skal have 1 onsdagsvalgfag. Nogle af fagene udbydes i samarbejde med Tingkærskolen.

P/M (praktisk/musisk valghold): Ligger fast torsdag fra kl. 13.15 til 15.00 hele året.

7. og 8. årgang skal have obligatorisk valgfag. De kan vælge mellem H/D, madkundskab og billedkunst. Faget skal de have i 2 år, og det afsluttes med en prøve på 8. årgang.

9. årgang har i skoleåret 23/24 en fleksibel valgfagstorsdag, der indeholder både lektiecáfe, ture ud af huset, faglige kurser, idræt mv. Valgfagstorsdagene er 9. årgang selv med til at planlægge og vælge indholdet til i tæt samarbejde med teamet.

Læs mere om alle vores spændende valgfag her.