Traditioner

Højby Skole har en masse traditioner, som er en vigtig del af skolens liv.

Vi bruger traditioner som en ramme for at styrke et positivt fællesskab, hvor vores værdier træder tydeligt frem.

Vi har blandt andet morgensamling for Øst- og Vesthuset 4 dage om ugen, hvor der bliver sunget sange og givet beskeder af elever, pædagoger og lærere.

I Nord er der samling en gang om ugen, hvor der er oplæg, vises nyheder og meget andet.

Efter jul arrangerer de ældste elever en vinterfest for alle 7. - 9. klasserne.

Et af årets højdepunkter er, når vi omdanner skolen til en Miniby i en uge i efteråret. Her arbejder vi på tværs af årgange med at opbygge og drive et minisamfund.

Dagen inden efterårsferien afholder vi skolernes motionsløb, hvor alle forældre også er velkommen til at løbe med.

Vi pynter hele skolen op ved fælles juleklippedag i starten af december. Inden juleferien går vi i kirke og ser 3. årgang, der har forberedt årets krybbespil.

Der afholdes fastelavn i Vesthuset, og dagen før påskeferien løber vi Rynkeby Løbet for at hjælpe kræftramte børn.

Op til sommerferien har vi vores egen idrætsdag, hvor 8. årgang har planlagt aktiviteter for resten af skolen.

Det er blot et udpluk af alle de aktiviteter  og traditioner, som vi har gennem et skoleår.