Børnene i Robotbyen

Højby Skole er en af Odense Kommunes udvalgte skoler, hvor teknologien spiller en særlige fremtrædende rolle. Skolen råder over to BIR-agenter (Børnene I Robotbyen), der vejleder og sparrer med skolens øvrige personale om at udvikle og gennemføre undervisning, hvor teknologien understøtter de faglige mål. Læs meget mere om det spændende projekt BIR.

Udover BIR-agenter har vi også en IKT-vejleder, der ligeledes vejleder medarbejderne og eleverne om anvendelsen og implementeringen af IKT (informations-og kommunikations teknologi) i undervisningen.

I 2020 fik vi del i Facebooks Community Action Grant Program, og siden har vi opbygget et spændende MakerSpace med mange muligheder for ar arbejde med teknologi i undervisningen.