Familierådgivning

Højby Skole arbejder tæt sammen med familierådgivere fra Odense Kommune.

Familierådgiveren tilbyder samtaler, vejledning og rådgivning til familier i Odense Kommune med børn, der er i alderen fra 0 år og til og med 6. klasse. Rådgiverens rolle er at følges med mennesker i en vanskelig tid i deres liv.
Samtalen tager udgangspunkt i familiens situation, og i de udfordringer familier og børn kan opleve at være midt i, så vi sammen kan hjælpes med forhåbentligt at gøre livet bedre.

Det kan for eksempel være:
• Børn og familier der har det svært og ikke trives
• Skilsmisseproblematikker, samvær og svært samarbejde
• Familier med et ønske om at have færre konflikter i hverdagen
• Familier med et ønske om bedre at kunne støtte deres børn, der har det svært
• Familier berørt af misbrug
• Familier berørt af sygdom, tab, sorg og krise

Hvis jeres barn ikke trives i sit dagtilbud, deltager familierådgiveren gerne i en fælles dialog om, hvordan alle de voksne omkring barnet bedst muligt støtter op om barnets trivsel. Ligeledes kan rådgiveren være behjælpelig med hjælp til at komme videre i systemet, for at få den rette hjælp til netop jeres familie.

Samtalerne tilbydes anonymt, men jeg har selvfølgelig underretningspligt.