Undervisningsmiljø

Højby Skole har fantastiske rammer.

Vores årgange er i tre "huse". Vest-, Øst- og Nordhuset.

Vesthuset er vores indskoling, hvor vi har fra 0. - 3. klasse. Østhuset er vores mellemtrin for 4. - 6. klasse og Nordhuset er vores udskoling med 7. - 9. klasse.
Vores pædagogiske personale har deres primære gang i et hus. Det er med til at sikre, at vores elever møder kendte voksne i deres hverdag, og at de voksne kender eleverne. Vi tror på, at den kendte relation mellem eleven og den kendte voksen giver den bedste undervisning og den bedste læring

Et kig indenfor vil vise en velholdt skole med et dejligt og inspirerende undervisningsmiljø. Møbler og faglokaler er moderne og velindrettet, vi har god plads til gruppearbejde, og alt i alt fremstår skolen velholdt og indbydende.

Vores udeområder er store og indbyder til leg, hygge og bevægelse med skov, legepladser, bålhytter og borde/bænkesæt.

Vi har udendørs fitnessudstyr, fodbold-, strandhåndbold/volley- og basketbaner til rådighed.

Derudover har skolen egen idrætshal til glæde for idrætsundervisningen.